Karácsony. A szeretet Ünnepe?

Imádom a Karácsonyt, sőt, már a decembert is. Ilyenkor a lakást feldíszítjük, kikerül az erkélyre a világítás, ami minden nap 4 óra után árasztja a hangulatot. Az olvasmányaim ilyenkor már karácsonyiak, és sok ilyen filmet is nézek. Párom összeállított nekem egy lejátszási listát több, mint 70 filmmel. 

karacsony.jpg

Ezekben aztán van sok "zs" kategóriás, vannak olyanok is, amik a "zs" kategória után vannak (bár nem tudom mi van  a "zs" után…). Szerencsére akadtak köztük aranyosak is, amik bár bárgyúk, azért jó volt őket nézni. Idei abszolút kedvencem (már nem a film idei) a Káosz Karácsonyra (Love the Coopers).

Viszont ami minden ilyen filmben és könyvben egyaránt szerepel, bármilyen bugyuta is legyen a történet, az a Karácsony szelleme. 

Miről is szól manapság a Karácsony? Ha December második felében megyünk plázába, akkor láthatjuk. Tömegnyomor. Évről évre egyre többen vannak. Az utcákon dugó, araszolás, harc a parkolóhelyért. Beindulnak a házhoz szállítások is. 

3136664292_e1738d42d5_z.jpg

Nem leszek álszent, nem mondom, hogy én nem vettem ajándékokat. Minden évben szoktam, bár igyekszem egyre kevesebb pénzből megoldani, egyre személyesebbé tenni. Figyelmes apróságok. Tavaly azt kértem a családtól, hogy állateledelt vegyenek az ajándékra szánt pénzből, és, amit kaptam (plusz vettem hozzá), azt januárban elvittem egy közeli menhelyre. 

Szenteste napján összeállítottam egy kis csomagot étellel, itallal, bejglivel, és kitettem a közelünkben található hajléktalanoknak. Nem leszek /lettem egyiktől sem szupersztár. De jobban éreztem magam. Idén is hasonlóan fogok cselekedni, sőt, egész évben szoktam ilyeneket csinálni. 

Igyekszem figyelni a körülöttem levőkre, akár az idegenekre is. Ha vezetek, beengedek olyat magam elé, aki a dugóban már végtelen idő óta indexel, hogy valaki engedje be. Mindig van oda készítve mellém 1-200 forint is, hogy adjak a piros lámpánál. Ha idősebb embert látok nehéz táskával, megkérdem segíthetek-e. Többször kimegyek a menhelyre kutyát sétáltatni, és mindig megkérdem mire van szükségük. Nem hordott cipőt, kabátot kiteszek a rászorulóknak. Ételt, italt szintúgy. Megesett, hogy odamentem megkérdezni egy hajléktalantól is, mire volna szüksége. 

0_m6a6o3ywthopdlx5.jpeg

Minden este végiggonolom mi történt aznap és hálát adok legalább 3 dologért. Ezek néha apróságok, mint hogy finomat ettem, néha komolyabb: egészséges vagyok, vagy egy hosszabb utazást sikerült megtenni baleset nélkül. Néha személyes dolog is lehet. Mindennap könnyen találtok akár 6-7 ilyen dolgot is, amiért hálát adhatok. 

Karácsony tájékán mindenki gondolja végig, miért is lehet hálás. Van tető a fejünk felett, van mit enni, inni. Meleg van a lakásban, vannak meleg ruháink. Vannak szerető barátaink, családunk, van hova haza menjünk. Megtehetjük, hogy Karácsonykor fenyőfát viszünk haza, feldíszítjük, miközben nézzük a Reszkessetek betörőket ezredjére, mézeskalács illata száll a házban, ajándékokat teszünk a fa alá. 

Mindezek után gondoljunk mindazokra, akiknek ez nem adatott meg, és ne menjünk el csukott szemmel mellettük! Nekem erről szól ez az Ünnep! 

 mediadc_brightspotcdn_com.jpeg